Vandaag stond weer een onvermijdelijk bezoek aan de orange-shop op het programma. Al maandenlang betalen we voor een extra internet telefoonlijn voor de internationale gesprekken maar deze functioneert niet. Beetje zonde van het geld. Immers, we bellen nu voor de hoofdprijs naar het buitenland én betalen de maandelijkse abonnementskosten voor het internationale abonnement dat we niet kunnen gebruiken.
Ervaring met de orange shop, waarover maanden geleden ook al uitvoerig verslag is gedaan, heeft geleerd dat je ruimschoots de tijd moet nemen als je bij deze jongens langsgaat. En tijd, dat is doorgaans waar het hier aan ontbreekt met paard, pony, ijshockey heenenweergerace, het huishouden én niet in de laatste plaats: Franse les.
Dat laatste staat momenteel 3,5 week stil. Hallelujaa!! Ik weet, ik kies er zelf voor maar wat heerlijk dat het onverwacht even een paar weken stilligt. De herfstvakanties zijn in Zwitserland en Frankrijk niet op elkaar afgestemd en zelfs binnen Zwitserland hebben de internationale scholen een andere vakantieweek dan de openbare scholen. Van iedere smaak zit er iemand in onze Franse les (en dat met maar 5 mensen in de groep !) en dus moet met iedereen rekening gehouden worden. Resultaat: 3,5 week geen Franse les.
Ik geniet met volle teugen. Wat een tijd extra !
Vandaag pas de 2e 'vrije' dag maar de keuken is al bijna afgeverfd én ik kon vandaag dus naar de Orange shop.....
Met mijn modem in een tasje ging ik op pad. Ik had ruim een uur de tijd voordat ik naar de Nederlandse school moest (in hetzelfde stadje) om de kinderen op te halen.
Toen ik aankwam, bleken er 3 mensen voor me te zijn. 'Makkie' dacht ik nog en plofte neer op de enige stoel die er stond. De minuten verstreken en na 20 minuten was er nog niks gebeurd. Er waren 2 medewerkers die hielpen dus ik werd wat zenuwachtig.
De rij werd buiten allengs langer en ik had medelijden met de mensen die achteraan aansloten. Binnen leek niemand zich druk te maken over het groot aantal wachtenden. Telefoons werden op het dooie akkertje geïnstalleerd, batterijtjes erin gedaan, nog even een gezellig praatje hoe lekker het zonnetje scheen etc. Nadat een klant weg was, werden rustig alle notitieblaadjes doorgebladerd en één voor één tot een propje verfrommeld. Jaja, je gaat op alle details letten als je ziet dat je in tijdnood dreigt te raken.......
Vijf minuten voordat ik wegmoest, was ik aan de beurt. Snel legde ik de medewerker uit wat het probleem was en vertelde in 1 adem door dat ik nu écht naar school moest om de kinderen op te halen. "Ohhhh, geen probleem hoor, gaat u maar" zei de meneer die zich helemaal nergens druk om leek te maken. "We zien u later wel weer, ik controleer uw modem wel".
Met een 'erg bedankt en tot straks' spoedde ik me naar school waar ik net op tijd aankwam om zoals afgesproken het laatste half uur van een schoolvoorstelling bij te wonen. Nadat dit afgelopen was, werden de kinderen ingeladen en togen wij weer naar de Orange shop.
Via de uitgang ging ik illegaal naar binnen. Ik ging natuurlijk niet wéér in de rij staan. Eenmaal binnen zag ik vanuit de winkel nog steeds dezelfde mensen buiten in de rij staan en dat, terwijl ik toch ruim 3 kwartier weg was geweest.
Mijn meneer was in geen velden of wegen meer te bekennen. Zodra de registratie-medewerker vrij kwam, schoot ik hem aan.
Aardige man, dat moet gezegd. Als je eenmaal aan de beurt bent, kan niemand zeggen dat er niet uitgebreid tijd voor je wordt genomen. Maar goed, dat is tegelijkertijd ook het probleem........
Enfin, via de andere meneer hoorde ik dat het modem was getest en er niks aan het handje was. Helaas dus maar het ligt volgens de shop waarschijnlijk aan de lijn thuis......Het lijkt mij een erg sterk verhaal maar helaas ben ik natuurlijk niet bij het uittesten van het modem geweest.
Ik kreeg een telefoonnummer mee dat ik dan maar moet bellen en misschien kunnen zij het oplossen.
Eens kijken wanneer we daarvoor tijd gaan maken..........
10 opmerkingen:
Jeetje je moet wel engelengeduld hebben he daar bij jullie; wordt je daar soms niet ongeduldig van.
Waarchijnlijk wel; maar ook wij hebben hier geleerd; je kan je maar beter aanpassen en je er niet aan storen anders wordt je er helemaal gek van.
Het is ook wel lekker; ze hebben geen haast en nemen de tijd.
Maar even over dat bellen.
Waarom bellen jullie niet met VOIP; ik gebruik dat bijna dagelijks; Ik waardeer via paypal of visa mijn account op en het bellen is 3 cent per gesprek
Het is een programma wat je download via de computer en als je dat gedaan hebt en je account opgeladen kan je nummers gaan invoegen.
Je klikt vervolgens het nummer aan wat je wilt bellen in het buitenland en dan gaat eerst je eigen telefoon en als je die oppakt wordt het nummer aan de andere kant gebeld.
Je belt dus gewoon met je telefoon maar via de computer.
3 of 4 cent per gesprek van Canada naar Nederland; niet gek toch?
Je moet maar eens kijken of dat niets is voor jullie ...
Leuk om weer wat van jullie te lezen en veel plezier met je vrije tijd.
Misschien een frans boek lezen ...lol
Jolanda
Gelukkig hebben we daar hier in Amerika niet zoveel last van. Daar gaat alles om service en wordt het allemaal redelijk snel afgehandeld. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Mijn schoonouders bellen ook via voip geloof ik en dat is over het algemeen een redelijk goede verbinding. Ik heb gehoord dat bellen via skype ook goed gaat. Dat moet dan wel via de computer, maar je kunt wel naar een landlijn bellen. Wijzelf bellen met zo'n speciaal nummer ervoor naar Nederland. Het is even wat extra intoetsen, maar het kost dan maar 2 dollarcent.
Veel succes.
Oh mijn hemel zijn jullie technisch meiden!
Geen idee waar jullie het over hebben. Ik bel gewoon met de telefoon.......... En dat te veel aan de rekeningen te zien.
Ik kreeg al een woedeaanval toen ik jouw verhaal las, laat staan dat je zoiets meemaakt. Je zou toch van minder helemaal gek worden..... Grrrrrrrr
Heerlijk drie weken vakantie. Heb ik nu ook van de fotovakschool!!! De volgende keer willen we natuurlijk wel jouw rapportcijfers zien!! Kijken of je goed je best doet!
Nou succes met bellen,
Groetjes,
Claudia
p.s: alle meiden zijn voorzien van "post"
Landde op dit blog via de wereldkrant. heel herkenbaar, vooral school. Wacht maar tot ze naar collège moeten en daarna lycée!
Maar over Orange, wat hebben jullie voor abonnement? Tegenwoordig kun je all in bellen via internet zonder aparte lijn. Wil het wel uitleggen, hoeven julle niet weer naar Orange, LOL.
Zeg het maar.
Inge
Hoi Inge,
Wat leuk dat je hier geland bent via de wereldkrant (is dat van wereldexpat.nl ??) en nog leuker dat je een reactie achterlaat !! Ik sta altijd open voor andere oplossingen dan onze Orange vrienden dus brand maar los ;-)
Waar woon je zelf in Frankrijk ?
Oh ja en we hebben dus een Orange "All inn" abonnement, dwz internet (via livebox), bellen via internet (dat het nu niet doet dus) en een gewone vaste lijn (France Telecom, ook via orange)
potverdikkeme, je moet wel vroeg opstaan met die googleaccounts die je bloedeigen wachtwoord steeds weigeren, grrr, derde poging dus kijken of sit werkt alvorens ik weer het here verhaal voor nix tik
Joepie, hij doet het!
OK Orange dus. Wat heb je voor een abonnement? En wie heeft die livebox geinstalleerd? Zitten alle pluggen in de telefoonstopcontacten (ook die waar de gewone telefoon op zit) en heb je een aparte telefoon op de livebox voor je 09... nummer?
Misschien stomme vragen maar dat is wel belangrijk.
Ik woon in Saint-Vit, 15 km van Besançon en zat al vroeg de krant te lezen vanwege de idiote schooltijden van 15jarige zoon. Daar stond dus een link in naar blogs en jou eruit gepikt want je woont het dichste bij, haha
Om je haren uit je kop te trekken! Afijn, heb weer genoten van je verhaal Wendy. Liefs uit Leidschendam xxxx
Hoi Wendy, wat frustrerend, zeg! Hopelijk wordt het allemaal snel verholpen! Ondertussen leer je wel heel wat Frans, niet?
Groetjes,
Een reactie posten