maandag 12 december 2011

2 MAANDEN VERDER

Ach ach ach wat vreselijk. Goede voornemens van vaker schrijven en allez... het is weer 2 maanden verder.
Ik ben blij dat blogvriendin Claudia zo regelmatig schrijft want daardoor word ik er steeds mee geconfronteerd dat IK niks heb geschreven. Als zij er niet was geweest, had ik de blogpijp alweer aan Maarten gegeven.

De winter is hier tot ons aller verbazing nog niet echt van start gegaan. Hier "beneden" hebben we nog geen vlok sneeuw gezien (vorig jaar hadden we eind november in 1 dag 47 cm sneeuw !!) en de temperaturen zijn nauwelijks onder het vriespunt geweest. In de Jura zien we wel sneeuw dus wat wij hier krijgen aan regen (véél vorige week) is in de bergen wel als sneeuw gevallen. Uitstekende verdeling wat mij betreft ! Nou is sneeuw natuurlijk leuker dan regen maar die kou die erbij hoort mag wel wegblijven. Als we een kwartier in de auto zitten kunnen we skiën dus prima als we de kou zelf kunnen opzoeken. Gisteren heb ik heerlijk in mijn poloshirtje in de zon paardgereden. Prima zo !

Ik las net mijn vorige posting van oktober dat we de laatste week ingingen voordat de herfstvakantie begon. Inmiddels zijn we deze week ook met de laatste week voor de kerstvakantie begonnen. Heerlijk! Madison heeft ruim 2 weken vrij, Geoffrey zelfs 3 weken. We gaan nog een weekje naar Nederland en verder lekker luieren dus we kijken ernaar uit !!

Mid oktober is Madison flink gevallen tijdens een springwedstrijd, hier zo'n 40 minuten vandaan. Bonny weigerde en Madison viel. Op zich nog niets aan de hand maar Bonny ging op haar arm staan (met hoefijzers) en schraapte de huid van haar onderarm. Het deed verschrikkelijk veel pijn en men dacht ook dat ze haar pols gebroken had. Ambulance gebeld, zo gaat dat hier, en naar het ziekenhuis. Een breuk was het gelukkig niet maar de huid was afgeschaaft, alsof ze een brandwond had. Ze kreeg een mitella en speciale "pleisters" om de huid te laten herstellen. Nog steeds, 2 maanden na dato, zit er een enorm kleurverschil op de onderarm en een soort deuk waar de huid was afgeraspt. Een merkwaardig souvenir....
"Jaja, noem me een slechte moeder maar ik heb snel ongemerkt
(klikgeluid uitgezet) een snapshotje met de IPhone gemaakt"




Oma Lies is ook nog 2 weken geweest. De 2 weken zijn voorbijgevlogen en we hebben heel veel in huis gedaan. Wat is het toch heerlijk (voor een absoluut NON-huishoudelijk type) om af en toe een lekkere steun in de rug te hebben om alles goed aan te pakken. Het huis zag er weer tiptop uit en al zeg ik het zelf : vooralsnog hou ik het goed bij.... Ik krijg ook weer de schilderkriebels als het regent (deze week....) en daarnaast is Rene ook nog eens in Nederland deze week (Ik doe dat soort klussen altijd als hij er niet is) dus we gaan maar eens kijken welke muur eraan moet geloven deze week.

Afgelopen donderdag is de Jeep verkocht ! Jippiejajee ! Met een dikke 200.000 km op de teller leek het me toch wel moeilijk om hem te verkopen maar het is toch nog redelijk snel gelukt. De volgende auto en een nieuwe paardentrailer hadden we inmiddels ook en we zijn al een weekend naar Lyon geweest met pony voor dressuurwedstrijden met Madison.
Niet met lege handen naar huis gekomen dus dat was ook geslaagd.
Bijna klaar voor vertrek

Bonny staat prima in de trailer

Speciaal voor Geoff een hotel met fitnessmogelijkheden uitgezocht

Jippie, weer een mooi bordje voor op de box


Met het naderen van de kerst, hebben we ook het traditionale kerst schoolconcert van Geoffrey weer gehad. Hoewel Geoffrey het liefst ergens achterin zou wegkruipen als hij moet zingen, genieten wij er altijd erg van. Het koor (alle grade 7 klassen bij elkaar) zingt erg leuke liedjes en ik vind dat altijd zo gezellig klinken. Ook moeten ze een stuk spelen op hun eigen muziekinstrument (Geoffrey: gitaar). En nee, op zijn uitdrukkelijke verzoek zijn er GEEN foto's gemaakt....
Aanstaande woensdag heeft Geoffrey zijn eerste drama-performance. Vanaf grade 7 mogen kinderen 2 keuzevakken kiezen. Geoffrey heeft Drama (theater) en Journalism gekozen en met zijn Drama-class geeft hij dus nu een eerste optreden. Ik ben erg benieuwd !!

We zijn weer bij geloof ik........tot snel...... (?)

4 opmerkingen:

duijsensfamily zei

Jippie Yeah een blog! En wat voor eentje!
Ik blijf het zeggen, je moet vaker schrijven, de verhalen zijn altijd leuk en boeiend!
Van Madison lijkt me toch schrikken als ze valt. Kan me herinneren dat Myrthe er ooit eens vanaf vloog, zij was geloof ik 7. Ik zat boven in de kantine, nam net een slokje van mijn thee en zij viel. Ik spuugde de thee terug in het kopje (had ook tegen de ruit gekund) en was volgens mij in 2 seconden beneden. Maar toen stond Myrthe alweer rechtop en klom net weer op het paard.
Maar ik vind nog steeds paardrijden met mijn eigen kind heel eng. Tegenwoordig gaat het er al verstandiger aan toe, maar toch.....
Hier al volop sneeuw! Gisteren de eerste sneeuwrit met de paarden gemaakt en dat ging lang niet slecht.
Leuk dat Geoffrey zo crea ist met muziek en drama! Jammer dat je geen foto's mag maken, misschien eens oefenen om dit stiekem te doen....
Jullie ook een fijne tijd in NL!
liefs,
Claudia

Simone zei

Leuke update weer! Wat een verhaal over Madison, is dat even schrikken zeg :-( wat een een taaie meid!
Jij verandert ook niks hè...je blijft verven hahaha daar moet ik zo om lachen. Meid, ik kijk uit naar je volgende blog xxx

jolanda zei

Leuk stuk weer!
Ben blij dat meeviel met Madison; toch altijd schrikken.
Hier valt de winter ook nog erg mee en nog geen sneeuw gevallen.

Hele fijne kerstdagen en veel plezier in nederland.
xoxo

Anoniem zei

Hé Spijk. Mooie kerstkaart,op z'n "Spijks"natuurlijk, gelukkig zijn ook de letters groot genoeg, zodat ik ze kan blijven lezen.
Dat zwembad ziet er niet verkeerd uit! Wie weet op doorreis ... komt toch nooit wat van.

Mijn laatste reactie jouw kant op, anders denk je altijd maar dat het van jou moet komen (!!!) was een email op je verjaardag. Helaas bleek het mij enige bekende emailadres niet meer te bestaan.

Zo te lezen gaat je het goed in het Franse. Gelukkig maar.

Groeten aan René, Geoffrey, Madison, Dutch, Zoe, Mango en Bonny. Pff.