vrijdag 19 december 2008

EEN LEEG HUIS

Gisteren was het dan zover en stonden om 8.00 uur de verhuizers op de stoep. In razendsnel tempo werden de dozen ingepakt en toen er 's-middags een extra groep bijkwam, was om 17.30 uur 2/3 deel ingepakt en geladen.

Vanmorgen werd gestart met een nieuwe container die als aanhanger van de wagen van gisteren mee zal gaan. Om 11.30 uur waren ze klaar en wat overbleef was een leeg huis, een hoop stofwolken en een paar koffers waar wij het de komende 1,5 week mee moeten doen.

's-Middags kwam buurmeisje Jolijn een erg leuk fotoboek, gemaakt door de buurkinderen brengen. Wat een leuke verrassing was dat. Ook Lennart en Jesse kwamen voor Geoffrey nog een Donald Duck pocket brengen. Hartstikke leuk!

Het afscheid op school was voor mij nog het grootste 'drama'. Als ik al aan school dacht, sprongen de tranen in mijn ogen. Het is moeilijk afscheid te nemen van zo'n geliefd iets waar je toch alweer heel wat jaren zowel in de rol van ouder als bestuurslid, rondloopt. Geoffrey en Madison hebben beiden van hun klas een ontzettend leuk vriendenboek gekregen, natuurlijk de Aloysiushanddoeken en een CD rom met de foto's die genomen zijn.
Het afscheid is voor de kinderen mooi luchtig gehouden en zo was het een vrolijk en leuk onderdeel van het weggaan voor ze. Weer een goed doordacht aspect van het team van die geweldige Aloysiusschool. Wat zal ik die school toch vreselijk gaan missen !!

En daar zit ik dan, met inmiddels opgedroogde tranen en de laptop op schoot, in een leeg huis waar mijn voetstappen hol doorklinken in de ruimte. Vanaf 18.00 uur kunnen de poezen terecht bij het pension in Den Haag waar ze naartoe gaan dus ik zit mijn tijd hier tot 17.30 uur uit. René en Madison zijn net vertrokken richting ons hotel in Kijkduin en Geoffrey slaapt vanavond bij vriend Bas.

Morgenochtend wordt de piano hier opgehaald. Daarna nog een paar keer langs het grofvuil in Delft, de laatste spijkertjes uit de muur gehaald, een sopje langs de kozijnen en dan zijn we in huis klaar.
Maandag de overdracht van het Maasland-huis en dan: Au Revoir !!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Heeeeeel veel moed toegewenst. De eerste weken zullen hectisch verlopen, maar laat het over je heen waaien!

En welkom in Zwitserland, een prachtig land waarvan je snel zal houden! Hou ons op de hoogte!

Groetjes,