dinsdag 19 mei 2009

EEN MIDDAG IN GENEVE

Vorige week vrijdag waren de kinderen vrij en dus hadden we alle tijd om iets leuks te gaan doen. Aangezien we nog niet veel in Genève zijn geweest, besloten we ’s-middags naar Bain des Paquis te gaan. Een pier in het meer van Genève waar wat kleine kiezelstrandjes zijn en waar je lekker kunt zitten/eten.
Het weer zag er prima uit dus er werd een soort van strandtas ingepakt en we gingen op weg.

Het verkeer in Genève is altijd dramatisch druk, vandaar ook dat we niet heel vaak in de stad te vinden zijn. Waar ik linksaf wilde, net voor het water, mocht het niet en dus moest ik rechtdoor de grote brug over naar de andere kant van het meer. Voordat we eindelijk weer goed en wel terug aan 'onze' kant waren, waren we bijna een half uur verder. Het mocht de pret niet drukken, we hadden genoeg tijd.
Weer terug aan de goede kant doken we op goed geluk maar wat straatjes in om zo snel mogelijk van de drukke hoofdweg af te zijn. Het geluk was met ons: we vonden een kleine doch publieke parkeergarage van een hotel. De Rolls Royces en Bentleys stonden voor de ingang van het hotel en wijselijk besloten we onze ogen even dicht te doen toen we voorbij het bordje met de parkeertarieven reden. Op zoek naar een 'gewone' parking was op dat moment voor ons geen optie meer.
Voorbij de slagboom gingen we naar beneden en konden we 2 kanten op. Beide mogelijkheden waren gemarkeerd met LIBRE. De auto voor me ging links, wij gingen rechts. Al gauw bleek dat er aan onze kant helemaal niks “libre” was en dat de route heel snel richting uitgang leidde zonder de mogelijkheid om weer ergens de parkeergarage in te gaan. Stomverbaasd stonden we weer voor de slagboom om eruit te gaan. Snodverrr…. Nadat ik op het knopje had gedrukt en mijn verhaal had gedaan, werd de slagboom voor ons geopend. Helaas kwamen we totaal ergens anders uit dan waar we erin gegaan waren en dus restte ons niets anders dan met een grote zucht weer achteraan aan te sluiten in de stadsfile. Na een kwartiertje stapvoets rijden stonden we weer voor dezelfde parkeergarage. Het ritueel herhaalde zich tot de tweesprong. Het autootje voor me ging naar rechts waar het bordje nog steeds op LIBRE stond en een kleine uitlach-lach konden wij niet onderdrukken. Wijs geworden gingen wij uiteraard naar links en dat bleek de juiste keuze.

Eindelijk stonden we buiten met onze strandtas; we waren toch al bijna een uur binnen de stadsgrenzen van Genève maar het had ons nog niet ver gebracht.
Bain des Paquis was snel gevonden en na betaling van een paar franken gingen wij vol verwachting de pier op. Het ‘restaurant-terras’ (waar je alleen buiten kan zitten) was erg druk dus we gingen gelijk maar op het kiezelstrandje zitten. Madison sprong gelijk in bikini en wilde het meer in. Een zwaan die daar samen met partner vlakbij een nest had, was het daar niet geheel mee eens en maakte duidelijk dat ze een stukje verderop moest gaan. Alles werd weer opgepakt en 10 meter verder neergezet. Ook Geoffrey ging maar eens voelen hoe koud het water was en ik pakte mijn nieuwe LINDA. die ik net per post van mijn mammie ontvangen had. Hèhè….lekker even zitten.

Ik zat er net lekker in toen ik zag hoe een regendruppel op mijn blad uiteenviel.
Dít ga je niet menen….
Het zette niet gelijk door dus we bleven stoer zitten. Na een minuut of 5 was er echter geen houwen meer aan en begon het flink te regenen. Alles werd weer ingepakt

Bij een soort huisje bleven we even schuilen maar het zag er niet naar uit dat het minder ging worden en bovendien stonden we daar opeengepakt met vele anderen. Ik was er klaar mee. We gingen door de regen terug naar de auto. Als je eenmaal het gevoel van : “gadsie, ik word nat” geaccepteerd hebt, is het nog wel geinig ook, helemaal natgeregend worden. De temperatuur bleef goed dus het was niet koud en de auto stond gelukkig dichtbij.

Om toch niet het hele uitje in het water te laten vallen, besloten we (nou ja, ik) om nog even naar een winkelcentrum aan de rand van Genève te gaan waar we nog niet eerder geweest waren. Daar vonden we een lekker eettentje en konden we opdrogen. Al met al hebben we dus toch de middag in Genève doorgebracht. Niet helemaal op de plaats die we voor ogen hadden maar het gaat nou eenmaal niet altijd zoals je denkt dat het zal gaan.


Zwaan houdt de boel nog scherp in de gaten maar dit was ver genoeg. Van een stralend zonnetje bleek al geen sprake meer

Een leuke gadget in de parkeergarages: Je kunt van ver zien of er plaats is (groen lampje) en hoeft dus niet terwijl je voorbijrijdt als een bezetene links-rechts-links-rechts te kijken of er een vak vrij is. Zodra je je auto het vak indraait, gaat het lampje op rood. Slimme jongens, die Zwitsers!

3 opmerkingen:

Simone zei

Haha, wat een gedoe zeg. Zie het helemaal voor me. Gelukkig hebben jullie toch nog een leuke middag gehad.
Groetjes,
Simone

p.s. wel handig system met dat groene lampje, niks zo irritant als kriskris door de garage scheuren op zoek naar een plekje

claudia zei

Klinkt als één van onze uitstapjes.... Kiezen altijd de verkeerde richting, de verkeerde plek of het verkeerde restaurant.
Bijzonder genoeg klinkt zoiets bij een ander heel grappig, bij jezelf nooit.....
Leuk weer een update, mis het paardrijverslag en de foto's daarvan..... Spierpijn weer over?

Saskia zei

Ik voel helemaal met je mee. Ik houd ook helemaal niet van die plaatsen waar het druk is, of waar je vantevoren al weet dat het een crime zal zijn om een parkeerplaatsje te vinden. Gelukkig hebben jullie toch nog een gezellig dagje gehad.

Inderdaad handig zeg, dat systeem met die lampjes. Zo simpel. Dat ze dat niet op meer plaatsen hebben.