zaterdag 9 mei 2009

NIEUWE KLEUREN, NIEUWE BUREN

Ineens was ik die beige-blogkleur zat. Ben eigenlijk helemaal niet van de "gelen" maar het is wel weer even lekker fris zo en de kleur matcht goed bij het geel van de paardenbloemen op de foto. Jaja, op details wordt gelet.

Niet alleen nieuwe kleuren, ook nieuwe buren in ons aangrenzend weiland.
Een stuk of 30, allen met een echte Zwitserse bel rond de nek hetgeen 24/7 een luidruchtig, maar wel gezellig geklingel veroorzaakt. Ze zijn ontzettend nieuwsgierig, deze nieuwe dames en ze staan regelmatig ongegeneerd en lang naar binnen te gluren of er nog wat te halen valt.
Rene heeft slim opgemerkt dat het misschien beter is om ze vanuit de tuin niks te geven omdat het anders wellicht de nieuwe hangplek en daarmee ook een grote schijtplek (excusez-moi)wordt hetgeen weer vele strontvliegen veroorzaakt. Daar had ik nog niet aan gedacht....
Ik neem het me voor, geen soepstengels (want die vinden ze zo lekker) meer. Maar als je dan die verwachtingsvolle koeienogen ziet, het kwijl dat permanent uit de bekken lijkt te druipen en het geloei als ze menen dat ze wat gaan krijgen..... ach, nog één soepstengeltje dan....

Gefotografeerd vanaf de bank door een dicht raam

En nog eentje met een open raam en een ander gezelschap

Ons uitzicht op de Mont Blanc blijft fantastisch. En dus werd 'ie voor de zoveelste keer maar weer op de gevoelige plaat vastgelegd

8 opmerkingen:

Saskia zei

Wat een gezellig, vrolijk kleurtje zo op de vroege morgen. Daar krijg je echt een zomergevoel van. Leuk, die koeien. Zo te zien, staan ze wel errug dichtbij. Wij wonen in een paardendorp waar veel mensen paarden bij hun huis hebben staan en dat betekent in de zomer ook veel vliegen. Das toch wat minder.

Claudia zei

Ah joh, Rene moet dat niet zo negatief zien. Leuk toch als ze weten dat ze iets krijgen..... zeker als je het op vaste tijden doet. Hangen gaan ze zeker niet. Het groene gras trekt veel meer.
Je woont op het platteland of niet!
Leuk dat geel!

PETER, JOLANDA, CHANTAL EN ROBIN zei

Nou zeg .. het viel me dus eerst niet eens op dat je je blog kleur had veranderd .. oeps sorry .. maar ik vind geel wel heel erg leuk.

Die koeien vind ik ook heel leuk; lachen hoor dat ze zo dichtbij komen. Wij hadden in ons oude huis paarden in de tuin naast ons. Ik mocht ze van de eigenaar eigenlijk niet voeren maar ik kon het niet laten om ze regelmatig een appeltje te geven...:-)

Wendy zei

Tja, 'platteland' is leuk maar ik zit eerlijkgezegd zelf ook niet te wachten op de hele dag vliegen om me heen en aangezien het weiland echte aan onze tuin grenst, én we bovendien de manege op 80 mtr afstand hebben, zitten we dus al in een geliefdvliegengebied. We moeten daar dus wel een beetje rekening mee houden. Maar het is ook wel verleidelijk om af en toe die soepstengels erin te schuiven. :-)

Goed dat het geel in de smaak valt. Hebben jullie ook maar zo weinig kleur-mogelijkheden, althans weinig nuances, of kan je dat uitbreiden ?

Peter zei

Uit Wiki:
Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt. Het felle koude knalgeel hierboven is echter eerder de kleur van de haat. De negatieve bijklank van geel komt ook voor in de zegswijze: zich groen en geel ergeren.Dit geldt absoluut niet voor jouw verhalen, Wendy. Ook deze bezorgt me weer een glimlach op mijn lippen. En wat betreft die soepstengels en mogelijke schijtplek (excusez-moi) kan ik René alleen maar gelijk geven. Kan namelijk niet zeggen dat het woest aantrekkelijke dames zijn.

Doei, doei en fijne Moederdag morgen!

Saskia zei

Volgens mij kun je, als je html codes kent, wel het een en ander veranderen. Ik heb wel eens een website met html gemaakt, maar dat is me nu teveel werk. Ik gebruik die standaard templates en dat vind ik wel goed genoeg. Het gaat tenslote vooral om de inhoud :)

Koetje boooeeeehhhhh zei

Wow, wat een zonnig kleurtje Wendy!! Ik hou van geel, het doet me denken aan de ZON en die schijnt momenteel volop. Da's genieten. Leuk joh die koeien, dat is toch altijd beter dan een chagrijnige buurman of buurvrouw. Geef ze nog maar lekker een soepstengeltje van mij!!!
Groetjes, Simoine

Jorien zei

hee wendy!
voor mij was het alweer lang geleden dat ik op je site heb gekeken (foutjee), maar dat huis van jullie ziet er echt supermooi uit, zoals ik op de foto's had gezien...
En die verhalen ook echt weer heel leuk, vooral over die auto wassen en maddi haha!
Wij hebben er echt al heel veel zin in om te komen, dus gelukkig tot over 1,5 week!
groeten aan rene en de kinders