woensdag 13 januari 2010

SNEEUW

Het jaar is bijna alweer 2 weken oud en we hebben het alweer erg druk gehad. Als eerste werd onze slaapkamer aangepakt. Het behang had ik al enige tijd geleden besteld, wetend dat René in de kerstvakantie vrij was. Nadat alle bezoek vertrokken was, hebben we op de laatste zondag de achterwand in onze slaapkamer behangen. De week erna kon ik met de verfkwast in de weer. Het is helemaal leuk geworden ! Voor de finishing touch moet er nog 1 laag verf overheen en er moet nog een gordijnrails (en gordijnen) opgehangen worden maar het meeste werk is gedaan. Ik ben er helemaal blij mee ! Volgende keer zal ik foto's plaatsen.

Vandaag was de eerste dag van Mercredis de Neige. De kinderen krijgen 8 woensdagmiddagen skiles. Op woensdag zijn ze hier de hele dag vrij en dus is dat een leuke dagbesteding in de winter. Vandaag is een enorme sneeuwdag. Nu (om 14.00 uur) is er al 30 cm gevallen en het sneeuwt nog steeds heel hard.
Vanmorgen om 9.00 uur belde René. Hij was om 7.45 uur weggegaan en stond inmiddels 8 km verderop (normaal nog geen kwartier rijden) vast met de auto. Hij was in een diep stuk sneeuw terechtgekomen en kon niet meer voor of achteruit. Met een sneeuwschep achterin de auto ging ik op weg. Het duurde ook voor mij bijna een uur voordat ik er was. Daar aangekomen probeerden we zo goed en zo kwaad mogelijk als het ging, de sneeuw rondom de wielen weg te scheppen. Terwijl ik probeerde grip te krijgen en weer weg te rijden (terwijl Rene aan het duwen was), kwam er opeens een auto toeterend voorbij. Het waren onze makelaars. Onmiddellijk werd de auto aan de kant gezet en er sleepkabels uitgetrokken. Ze waren op weg naar een afspraak van 10.00 uur maar waren nu toch al te laat (het was 10.45 uur) zo werd geconcludeerd dus wij werden eerst geholpen. Gekgenoeg konden de mannen geen haak vinden onder de Peugeot waar de kabel aan vastgemaakt kon worden en dus werd nog maar weer meer sneeuw achter en voor de wielen verwijderd. Met de extra mankrachten werd de auto weer geduwd en voilà de Peugeot was los. De makelaars werden uitgezwaaid, René vervolgde zijn weg naar het werk en ik ging weer terug naar huis.

De sneeuw blijft maar vallen vandaag. Voor ons hek heb ik zojuist 3 kwartier sneeuw staan scheppen, ik had geen rug meer over maar de postbode kan in ieder geval bij de brievenbus komen. Er lag een enorme extra berg doordat de Gemeentelijke sneeuwschuiver alles van de weg naar de zijkanten (waar ook onze brievenbus is) geschoven had. Het toegangshek is nog steeds onbereikbaar maar ik heb toch geen zin in visite. Haha. Grapje natuurlijk. Iedereen moet nu echter wel door het hek van de auto's, over de oprit. Op onze oprit ben ik gewoon voor- & achteruit gaan rijden met de auto om de sneeuwlaag lager te maken. Ik had geen zin om hier ook met die schep aan de gang te gaan. Straks maar even kijken hoe het er nu bij staat. Aankomend weekend gaan we in ieder geval flink skiën !

Afgelopen weekend hadden we hier een nieuwjaarsborrel georganiseerd. Het was een internationaal gezelschap en het was erg gezellig. Vooraf had ik extra dozen met wijnglazen gekocht bij onze Zweedse vrienden dus iedereen had hetzelfde glas. Helaas is na 5 weken de monteur voor de afwasmachine (die dus kapot is) nog niet geweest en dus stond ik afgelopen maandag al deze nieuwe glazen wederom af te wassen. Toch maandag maar weer even naar de winkel van de monteur teruggegaan. Het duurt nu wel erg lang..... Ze zocht mij terug in een map met storingsmeldingen. Pagina's en pagina's werden teruggebladerd. Sommige adressen waren gehighlight met een stift (afgehandeld ?) maar de meeste adressen niet. Ook mijn adres niet. 'Sorry mevrouw', werd er gezegd, 'hij heeft het erg druk maar hij komt echt binnenkort langs'.
Ik ga toch maar een ander zoeken in de gouden gids....

7 opmerkingen:

duijsensfamily zei

Goh wat heerlijk om te weten dat wij dadelijk in Canada een beheerder hebben die bij ons alles sneeuwvrij houdt! Ik weet het nu al te waarderen als ik jouw verhaal lees.
Zeuren helpt zoals altijd, want die oudbakken olieballen van jou was ik zat. Aangezien ik heel vlijtig was de afgelopen dagen met updaten kon ik dan ook zonder rood te worden commentaar spuien. Binnenkort ook maar bij Saskia en Jolanda gaan klagen want ook daar schiet dat updaten niet op.
Vetbalen van die vaatwasmachine! Zeker als je een feestje hebt en tig vettige wijnglazen mag gaan afwassen, maar ach, met die sneeuw kom je toch niet weg en ben je lekker thuis.
Leuk om te lezen weer! Gauw weer een nieuwe update met veel foto's! (ach ik stel toch verder geen eisen)
liefs Claudia

Christine zei

Geweldig ! Ik zal je de gouden gids van hier even toesturen. Ik zit al 3 weken te wachten op de loodgieter, die, echt waar, 5 huisjes verder woont.
Christine

Peter zei

Holy f#@k, that's a lot of snow, Wendy. En alles (buiten René dan) rijdt gewoon door in Frankrijk??? Zodra er hier vijf vlokken vallen, geeft het KNMI een weeralarm af vanwege de gevaarlijke situatie(wat naderhand toch niet zo ernstig blijkt te zijn), staat er 620 kilometer file, besluit de NS de dienstregeling aan te passen vanwege bevroren wissels en blijkt de voorraad strooizout onvoldoende groot. Maar verder gaat het prima in Les Pays Bas…

Overigens heeft onze premier een oproep gedaan aan alle Nederlanders om hun stoep sneeuwvrij te maken. So, go for it, girl!

PETER, JOLANDA, CHANTAL EN ROBIN zei

Het is altijd wel een lekkere work-out dat sneeuwruimen; geeft vaak wel een goed gevoel achteraf.
Je ertoe zetten als je lekker binnen zit is een ander verhaal maar als het dan eenmaal gebeurt is ..

Lekker zeg voor de kids dat ze vrij zijn op woensdag en heel leuk dat ze lekker kunnen skieen.
Dat mis ik wel. Wij kunnen hier wel skieen maar het is toch anderhalf uur rijden dus niet iets wat je eventjes gaat doen.

Ben heel benieuwd naar je nieuwe slaapkamer; wat is je volgende projekt?

hoor gauw weer
jolanda

Sander P zei

Dat is veel sneeuw, krijg gelijk weer zin om te gaan skiën!! Hier is de sneeuw weg maar verwachten ze weer gladde wegen. Ben ook wel benieuwd naar wat foto's
.
Doeiii

Simone zei

Ha Wendy - ook hier heeft het goed gesneeuwd en lag het land voor 90% plat maar nu dooit het weer en zijn ook de laatste sneeuwhoopjes verdwenen. Wintersport ligt nog in het verschiet dus daar kijken we enorm naar uit. Daar vind ik sneeuw heerlijk maar hier vind ik het alleen maar lastig! De kinderen niet trouwens, die kunnen er geen genoeg van krijgen. Simone xxx

Saskia zei

Nou, die sneeuw zou niks voor mij zijn. Hier komt de regen met bakken uit de hemel. Dat is ook niks, dan misschien toch maar liever een goed pak sneeuw. Ik ben benieuwd naar de foto's....