woensdag 1 februari 2012

SKIËN

Afgelopen weekend zijn we naar Samoëns gegaan met José en Patrick. Het is nog geen 1,5 uur rijden hiervandaan en het is een supermooi skigebied (Grand Massif).
Samoëns is ook een erg leuk, sfeervol dorp dus we hebben het goed naar ons zin gehad.

Ik vind skiën echt NIET leuk maar ik ging de zaterdag voor de gezelligheid natuurlijk mee. José had ski's & schoenen van haar moeder voor me geregeld dus dat was helemaal top!!
Na een paar afdalingen had ik zo ongelooflijk pijn in mijn voeten, ik had zin om alles en iedereen bij elkaar te schelden !! AAAAHHHHH ik kon niet meer op mijn benen staan. Maar wat doe je ? Ik kom al als de sukkel steeds als allerlaatste aan (krijg daardoor ook nooit rust, want de rest staat al een poosje te wachten dus als Slome Truus eraan komt, gaat er een zucht van verlichting door de groep dat ze eiiiindelijk weer door kunnen skiën).
Afijn, in de lift kon ik dan weer een beetje bijkomen en ging het weer beter met de voeten als mijn schoenen naar beneden hingen.

Het waren overigens niet alleen de voeten hoor, ik leun niet genoeg naar voren dus mijn hele houding is niet goed. Ik ging dan ook een beetje meer op mijn tenen staan en nou ja, het ging niet van harte, maar ik ben de dag doorgekomen.

's-Avonds al kon ik nauwelijks nog de trap af vanwege de spierpijn in mijn bovenbenen dus ik was er al snel uit dat het bij de zaterdag bleef conform mijn eerder gemaakte planning. En eigenlijk was ik er ook al uit dat het überhaupt bij deze ene dag bleef. Ik vind er gewoon HELEMAAL NIKS AAN !!!
De volgende dag zijn de anderen gaan skiën en ben ik met Madison (die ook al vooraf wist dat ze maar 1 dag wilde) in het hotel gebleven en heeft Madison nog wat gezwommen, daarna zijn we thee met een taartje gaan eten in het dorpje en hebben we een lunchrestaurant uitgekozen. Inmiddels kwam de skigroep weer terug en hebben we heerlijk gegeten in het lokale restaurant. Daarna zijn we aan het eind van de middag weer naar huis gegaan. De volgende dag moesten de kinderen natuurlijk gewoon naar school en er moest nog heel wat huiswerk gemaakt worden.

's-Avonds kreeg ik bericht van José..... In de skischoenen die ik aangehad had, bleken dikke steunzolen van haar moeder te zitten. Lol alom natuurlijk maar desalniettemin.... 1 dag skiën was voldoende voor dit seizoen :).


Ons hotel in Samoëns




Sneeuwballengevecht




De mannen

Ondertussen: taartje eten in het dorp bij "Tartines de Martine"


Supergezellig weekend !!


Nog maar 1,5 week naar school en dan heeft Madison alweer vakantie voor 2 weken.

De eerste week gaan we naar Toulouse waar een alom gerespecteerde springtrainer zit. We nemen Bonny mee en Madison heeft een week training daar. Ik blijf die week ook in Toulouse. Geoffrey moet die week nog gewoon naar school (Zwitserse scholen lopen verschillend in vakanties met Franse scholen) dus ik heb een carpool voor Geoff geregeld en Rene is natuurlijk ook gewoon thuis dus dat is zo goed opgelost.

Als we zaterdag 18 februari weer thuiskomen is oma Lies inmiddels 's-middags aangekomen met het vliegtuig. Zij blijft dan 11 dagen. Geoffrey heeft dan een week vrij en Madison is dan ook nog een week vrij. We kijken er naar uit !

We hebben gisteren weer een flink pak sneeuw voor onze kiezen gekregen maar de vooruitzichten zijn vanaf nu droog, koud maar met een stralende zon dus dat is prima. De Fransen zijn heer en meester als het om wegen schoonhouden gaat, dus we hebben er niet veel last van, sterker nog, het staat wel gezellig zo'n dik pak sneeuw.

2 opmerkingen:

Peter van Raak zei

Leuk verhaal weer, Wendy!

Schattig stekje waar je met Madison een taartje bent wezen eten. Ziet er onwijs gezellig uit. En laat dat skieen maar aan de boys over. Jij bent meer voor het paardrijden in de wieg gelegd.

Veel plezier met dochterlief en oma de komende weken.

Toedeloe!

duijsensfamily zei

Ik dacht eerst dat jij skiën zo leuk vond? Maar blijkbaar niet. Al helemaal niet met foute schoenen, jeetje wat een ellende, toen ik het las begonnen mijn voeten ook spontaan pijn te doen. Sympathie-pijn!?
Wel mooi daar!
Hier ook winter, komt mijn oren uit, dooien, vriezen, dooien, vriezen, met als gevolg dat de paarden na drie dagen op hun paddock weer kunnen verhuizen naar het bos waar ze geen bal aan vinden. Misschien toch nog eens wat zuidelijker gaan verhuizen!!!!
Groetjes,
Claudia

p.s: hoe is het nou met die foto afgelopen???