zaterdag 21 februari 2009

OMA LIESJE IN TOWN

De regelmatige lezer zal het opgevallen zijn: er is al een week verstreken sinds het laatste blogbericht. Dit komt omdat Oma Liesje er deze week is en we hebben gewerkt als paarden !! Ten eerste is de hele achterwand behangen. Het was een hels karwei met het patroon in het zware behang en de donkere kleur waardoor naden onmiddellijk op zouden vallen, maar het zit erop en het ziet er (vinden wij zelf) geweldig uit !
Verder moesten alle gordijnen korter gemaakt worden en daarvoor moest eerst de naaimachine nog gevonden worden in één van de onuitgepakte dozen in de garage.

Het verhuisbedrijf blonk (zo is inmiddels gebleken) niet uit in 'inpakken' en eerder kwamen wij dan ook vreemde zaken tegen. Om een paar voorbeelden te noemen : diverse dozen die "ondersteboven" waren ingepakt. Je maakt een doos open en kijkt tegen de onderkant van een openstaande schroevendoos aan.....of een doos met daarin gepropt een aantal jassen uit de garderobekast en daartussen vind je een halve fles koelvloeistof..

Gelukkig heeft dit alles vooralsnog geen vervelende gevolgen gehad behalve een paar hartgrondige verwensingen als het een omgekeerde doos met klein materiaal betrof.
De naaimachine, waar we aanvankelijk naar op zoek waren, had ik er echter nog niet mee gevonden. Nog één keertje gingen de dozen door mijn handen en ja toch: onder de oude stofzuiger stond de naaimachine. Vreugde alom want nu kon het werk toch afgemaakt worden. Door alle activiteiten had ik weer een klus-boost gekregen en heb ik me vervolgens ook gelijk gestort op de salontafel. Deze tafel is in de laatste weken in Nederland nieuw gekocht maar met een wit onderstel (er was geen zwart exemplaar). Aangezien de tafel volledig voldeed aan alle wensen heb ik hem toch maar gekocht met het voortvarende idee om het onderstel zelf zwart te verven. Enthousiast was ik eraan begonnen maar er was iets vreemds met de ondergrond van de tafel waardoor mijn verf niet goed had gepakt en de zwarte laag er bij de minste aanraking af bladderde.
Vanwege tijdgebrek in de laatste weken Nederland maar eerlijkheidshalve óók vanwege het vooruitzicht op een vervelend werkje om al het gedane werk er weer grondig af te schuren en weer opnieuw te beginnen, was deze klus vervolgens blijven liggen.

Je weet hoe het gaat, de eerste dagen stoor je je aan de half afgemaakte tafel maar na een week zie je het niet meer en liggen er nog zoveel andere klusjes te wachten.
Een paar dagen geleden had Madison de tafel ook als onderblad gebruikt voor een overigens mooie tekening met een whiteboard stift op een wc-papiertje en jawel....ook het eiken bovenblad was dus getekend..... Het zag er nu echt niet meer uit en dat voor een dure tafel die nog geen 2 maanden oud is...
Terwijl moeder achter de naaimachine zat en de kinderen met vriendje en vriendinnetje aan het spelen waren, heb ik de schuurmachine ter hand genomen en ben ik toch weer begonnen met deze vervelende klus. Het kostte een paar uurtjes maar het was heerlijk weer buiten dus het viel nog allemaal mee. Eindelijk was ik weer terug bij af en hoeft de tafel nu alleen nog maar afgelakt te worden. Dat gaat maandag gebeuren. Beloofd !

Zaterdag hebben we alle klussen even terzijde geschoven. Na de ponyles van Madison zijn we in de auto geklommen en richting Lausanne gereden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat oma Lies hier alleen de onderkant van een gordijn onder de naaimachine ziet. Lausanne is een heerlijke stad, toch een soort van rustig en schitterend gelegen aan het meer van Genève. Na een poosje rondgelopen te hebben langs het meer, zijn we verder gereden naar Montreux. Ook dit is een leuk stadje met mooie winkels. We hebben dan ook nog wat fijne inkopen gedaan. Daarna lekker wat gedronken in een café/lounge en aan het eind van de dag weer richting huis. In Nyon hebben we heerlijk gegeten en moe maar voldaan zoals dat heet, kwamen we thuis.

Vandaag zijn we de hele dag in huis aan het werk. Er liggen nog wat klussen, zowel voor ons alsook voor oma die niet stil kan zitten. Voor de kinderen moet het laatste van het vele huiswerk nog afgerond worden en daarna gaat aankomende maandag de school weer beginnen en oma Liesje maandagavond weer naar huis.


Oma aan het werk

2 opmerkingen:

PETER, JOLANDA, CHANTAL EN ROBIN zei

altijd gezellig om visite vanuit nederland te ontvangen en als ze dan ook nog meehelpen dan kan het helemaal niet meer stuk MAAR je kan natuurlijk niet dit soort posts bloggen zonder foto;s!!!
Ik wil je behang zien; ik wil oma liesjes gordijnen zien, ik wil de tafel zien (ook al is die nog niet af)
Dus zodra oma liesje weer op weg naar huis is dan hoop ik dat je snel wat fotos gaat plaatsen

groetjes
Jolanda

Anoniem zei

Wat een actieve oma!! Fijn dat jullie wat hulp hebben!

Succes met de tafel.

Groetjes,