donderdag 5 februari 2009

LEKKER ERBIJ HOREN

Goed, de nieuwe kentekenplaten van onze auto had ik dus bij de hakkenbar gehaald maar daarmee waren we er nog niet. Ze moesten er immers ook nog op en dat bleek na een kleine inspectie van manlief, voorwaar geen 123-tje.

Vanmorgen hebben wij dan ook van auto gewisseld en ben ik met onze nieuwe aanwinst naar de garage gegaan om het daar te laten doen. Waarom zelf klungelen als je tijd in het weekend toch al zo beperkt is door de lonkende besneeuwde bergen en dito ijsbanen met vrije ijshockey-uren maar ook een kantoortje met nog immer ingepakte dozen.

Het klusje was vrij snel geklaard en na mijn allervriendelijkste glimlach kon ik de garage zonder te betalen weer verlaten.
Daar reed ik dan, met onze eigen Franse nummerplaten. Hoe gek het ook klinkt : het voelt fijn ! Het voelt fijn om er lekker bij te horen. Met de Jeep die momenteel nog op het Nederlands kenteken staat, voel ik me toch altijd een outsider, een toerist.
Van opvallen ben ik niet wars, sterker nog, dat vind ik juist erg leuk maar aan de buitenkant uitstralen (in dit geval via de kentekenplaten) dat je niet van hier bent, daar vind ik niks aan ! Wij wonen hier, dit is ons thuis en dat wij nog gewoon om 18.00 uur eten in plaats van om 19.30 uur, dat hoeft geen Fransoos te weten....

Ik denk dat ik morgen lekker weer met mijn Franse voiture ga rijden en de Jeep voor nog een dagje parkeergarage meegeef aan René.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

You go girl! :-)

Anoniem zei

anoniem!...spannend Wendy..wie zal dat zijn..Ik ga je binnekort nog mailen zoals belooft en het wordt tijd om eens langs te komen..in de vrije ijshockey uurtjes..

Familie Smits zei

Voor jou een vraag, voor mij een weet Kees ;-)

Anoniem zei

Hallo Wendy!

Kwam jouw berichten al eens tegen bij Saskia op de site en nu ook bij Jolanda, beiden vriendinnen van mij. Wat ons verbindt? Ook wij willen Nederland verlaten... zijn druk bezig met de voorbereidingen en hopen dat het dit jaar lukt.
Ben begonnen jouw verhalen te lezen. Wat een verademing om eens niet zo'n sneu "ik vertrek" ellende te zien.
Ben benieuwd hoe het bij jullie verder gaat en zal proberen jullie Blog verder te volgen.
Leuk in elk geval!
Gr. Claudia

Familie Smits zei

Hoi Claudia,
Ik had jou natuurlijk ook al gespot en heb een beetje meegekeken op jullie reis naar Canada in December. Van de blog van Jolanda had ik begrepen dat jullie ook naar Canada willen.
Leuk hoor ! Saskia en ik zijn in 2001 tegelijk naar Amerika gegaan, zij naar California, wij naar Minnesota. Voor ons was het tijdelijk en zij zit er natuurlijk nog steeds.
Leuk dat je ook meeleest. Ik hoop dat jullie plannen werkelijkheid gaan worden dit jaar. Dat zou toch fantastisch zijn !!!
Tot blogs ;-)
Wendy