zondag 12 april 2009

FAMILIEBEZOEK

Het is al even rustig op de blog maar hier thuis heerst een en al bedrijvigheid. Afgelopen woensdag zijn immers Micky & Otto aangekomen om hier de paasdagen door te brengen. Voor de kinderen iets om al weken naar uit te kijken want ze hadden opa en oma al sinds December niet meer gezien.

Natuurlijk hebben we al diverse uitstapjes gemaakt in de omgeving. Zo hebben we op de laatste sneeuw gelopen in 'ons' skigebied waar de liften inmiddels al gesloten zijn en hebben we heerlijk ijs gegeten in het zonovergoten Nyon aan het meer van Genève.
De volgende dag zijn we naar Lausanne geweest waar we het Olympisch Museum hebben bezocht.


Vervolgens doorgereden naar Montreux waar we boften met een leuke markt en heerlijk weer. Ook het kasteeltje Chillon bij Montreux hebben we gezien. Ik ben daar echter buiten gebleven omdat mijn hakken van die dag niet gerekend hadden op de kasseien rond en in het kasteel. Het was al een wonder dat ik heelhuids bij de ingang gekomen ben. Ik heb lekker met mijn voeten in het water van het meer van Genève bungelend, in het zonnetje gewacht tot het kasteel van binnen bewonderd was.

Daarna zijn we langs de andere kant van het meer van Genève teruggereden. Een volle ronde rond het meer dus. In Genève zelf stond de fontein nog aan en werden nog even snel de laatste foto's gemaakt. We waren te moe om er nog uitgebreid uit te gaan en zijn al snel doorgereden naar huis.



Met de hulp van Otto & Micky hebben we een enorme sprong voorwaarts in de tuin gemaakt. De tuin is weer helemaal netjes: veel onkruid verwijderd, gras gemaaid, planten uitgegaan, verplaatst, de grasrand is weer helemaal strak etc.
Er zitten heel wat uren in maar we zijn ontzettend blij met het resultaat !! In Maasland hadden we onze gouden buren Job en Dineke die onze tuin hadden geadopteerd maar hier moeten we het toch echt zelf doen ! Als je dan al volstrekt geen groene handen hebt, is het erg fijn dat je op weg geholpen wordt om het helemaal op orde te krijgen. Nu alles op orde is, is het een kwestie van bijhouden en als we dat nu maar braaf doen, dan moet er niet al teveel werk aanzitten behalve het maaien van het gras en het af en toe verwijderen van onkruid.

Ook de plaats van de jacuzzi die over een paar weken komt, is helemaal vrij gemaakt. Dat betekent dat er 4 grote struiken uitgegaan zijn en 4 struiken lavendel & 1 boom overgeplant zijn in een ander stuk van de tuin.
Op dit moment wordt er nog gewerkt aan het strak maken van het grindpad dat naar de voordeur loopt en de eerste resultaten zien er zeer mooi uit !!

Een en al bedrijvigheid maar bovenal gezelligheid dus !


Ons pad naar de voordeur.
Hoe het was.........



En hoe het is.......

Terras voor

Terras na

2 opmerkingen:

PETER, JOLANDA, CHANTAL EN ROBIN zei

Hey dat klinkt gezellig!
Rond dat meer moet volgens mij een prachtige rit zijn en als dan ook nog het zonnetje schijnt dan is het helemaal goed.
Vele handen maken licht werk; dat is lekker als je op weg wordt geholpen in de tuin. Ik heb ook geen groene handen en ben dus heel blij dat we nu een veel kleinere tuin hebben.

Hoop snel fotos te zien; zodat ik ook de buitendkant van je huis kan zien.

TIP: volgende keer dus makkelijkere schoenen aandoen op dagtripjes; haha ik kan me niet meer herrineren de laaste keer dat ik op hakken heb gelopen. Hier in Nova Scotia is dat niet te doen!

Prettige Paasdagen!

Claudia zei

Leuk om weer wat te lezen! Haha, van die hakken had ik dezelfde gedachte als Jolanda. Denk dat wij meer de plattelandsvrouwen zijn!!!
Wel gezellig zo'n familiebezoek, zeker voor de kinderen.
Hier was pasen niet zo toppie. Eerst werd Erik ziek en vlak daarna ik. Inmiddels lig ik met een vette longontsteking in bed en voel me hondsberoerd.
Zijn daardoor ook Saskia en Patrick misgelopen maandag... Vet balen dus.
Zet maar gauw wat foto's op je blog, dat fleurt me weer op.
lieve groetjes,
Claudia