vrijdag 24 april 2009

GOED GESPREK

Vanavond zijn Geoffrey en René naar Wrestlemania in Genève geweest. Aangezien René in die omgeving werkt ben ik Geoffrey vanavond gaan brengen. Het was gelijk een goede gelegenheid om allemaal een kijkje te gaan nemen op het kantoor van pap.
De kinderen vonden het erg leuk. Met name het feit dat iedereen 4 eigen computerschermen heeft en er tv's aan de muur hangen, sprak erg tot de verbeelding.
Nadat de mannen richting de Arena gingen, reden Madison en ik weer naar huis waarbij het al gauw duidelijk werd dat Madison door het kantoorbezoek ook over haar toekomstige carriere aan het nadenken geslagen was.

Mam, mag de CD van Ilse de Lange op. Nummer 5
Ja goed zo. Harder !
Ja zo ja.......Sooooo incredible..........
Mam, weet je wat ik wil worden later ?

Nou ?
Paardrijleerster, Dokter & Engelseliedjeszinger
Oh leuk zeg !
Wat wilde jij worden ?
Ehm....heel vroeger wilde ik volgens mij dierenarts worden.
Oh, dat vind ik ook leuk. Mag liedje 5 nog een keer ?
Soooooo incredible..........
Mijn juffrouw van school die wordt later politie.

Oh ja, hoe weet je dat ?
Nou dat kan ze zoo goed joh, als we naar de gymzaal lopen, dan gaat ze op de weg staan met haar handen zo wijzen dat de auto's moeten stoppen en als we dan allemaal weer op de stoep staan, dan doet ze haar handen weer naar beneden.
Goed van haar zeg !
Ja, ik wil denk ik ook politie worden.
Oh ja, dat wilde ik vroeger ook !
Oh leuk. Mag liedje 5 nog een keer op.
Ja, maar dat wordt de laatste keer hoor, ik heb dat liedje nou wel gehoord.
Jaahaa. Soooooooo incredible............
Mam, welk dier was het ziekst bij jou ?

Huh wat bedoel je ?
Doe die muziek eens uit. Jij was toch dierenarts ?
Nee, ik wilde dierenarts worden toen ik net zo oud was als jij.
Oh, dus dat ben je niet geweest
Nee
Hoezo niet
Ja gewoon omdat ik een andere leuke baan vond.
Oh waar ?
Nou bijvoorbeeld bij de rechtbank
Oh, gadver niks aan.
Doe die muziek maar weer aan, nummer 5 nog een keer graag
Sooooo incredible........


Wat een heerlijk wijfie is het toch!

3 opmerkingen:

Claudia zei

hahahahahahaha
Ik ken dit soort gesprekken wel!
En steeds hetzelfde nummer ook. Nou vind ik Ilse de Lange wel leuk. Wij zijn eens een vakantie in Frankrijk moeten doorkomen met een cd van Bassie en Adriaan.... en die op repeat..... wAAAAAAAAAH!
Geweldig wat er allemaal in zo'n kinderkoppie om gaat.
Zo zei Myrthe ooit eens op 4-jarige leeftijd (of 3?). Als ik later groot ben wil ik ook zulke borstjes als jij.........die zo hangen........ Ook goeie morgen!
Fijn weekend,
Gr. Claudia

Saskia zei

Leuk he, die gesprekjes. Het is ook leuk om ze op te schrijven en later nog eens terug te lezen. Ik had wel vriendinnen die dat deden. Ik heb dat nooit gedaan. Eigenlijk jammer, want je vergeet ook zo gauw.

Anoniem zei

Haha, ja laat die kleine meisjes maar schuiven...Noah zei eens dat ze later net als ik op kantoor wil werken want dan mag je de hele dag achter de computer zitten...maar dan wil ze wel de baas zijn (niet zoals ik 'de bediende'). Wow, dat leek haar wel wat, de hele dag achter de computer, vervolgens iedereen zeggen wat ze moeten doen ("ga limonade voor me halen") en dan krijg je er nog voor betaald ook! Groetjes, Simone